Vrijwilliger

Solliciteer nu

Vrijwilliger

Wil jij ook iets teruggeven aan de maatschappij? Mensen helpen die dat hard nodig hebben? Doe je dit liever op een praktische manier?

Dan ben jij degene die wij zoeken!

Er zijn verschillende manieren waarop je kunt helpen. Kijk hieronder naar de mogelijkheden!

VOLUNTEER · VOOR DIVERSE LOCATIES VAN NEOS

Vrijwilliger Huishoudelijke taken

Als vrijwilliger Huishoudelijke taken help je met praktische zaken op een vaste locatie. Er wordt veel bezuinigd in de zorg zodat er altijd vraag is naar extra ondersteuning. Denk bijvoorbeeld aan een uurtje helpen in de keuken, een helpende hand bieden bij het poetsen, iets repareren, een keer rijden om spullen van A naar B te vervoeren.

Vrijwilliger Buiten-de-deur-Buddy

Als vrijwilliger Buiten-de-deur-Buddy ben je actief op een vaste locatie en neem je het voortouw bij activiteiten naar keuze om bewoners te helpen met de stap naar buiten. Er wordt veel bezuinigd in de zorg zodat er nauwelijks tijd is voor broodnodige extra ondersteuning. Denk bijvoorbeeld aan een wandeling, potje voetbal, bewoners naar een activiteit begeleiden.

Vrijwilliger Hand-in-Hand

Als vrijwilliger Hand-in-Hand ben je één op één actief op een vaste locatie met een cliënt. Je helpt de bewoner met simpele activiteiten. Er wordt veel bezuinigd in de zorg zodat er nauwelijks tijd is voor broodnodige extra ondersteuning. Denk bijvoorbeeld aan een wandeling, begeleiden naar een doktersafspraak, een luisterend oor, samen koken. Er zijn tal van laagdrempelige activiteiten waar iemand enorm mee geholpen is.

Vrijwilliger Sport-en-Spel

Wij zoeken gezelligheid! Er zijn verschillende manieren waarop je kunt helpen als vrijwilliger Sport-en-Spel. Wil je een helpende hand bieden bij de bak-club of op spelletjesavond? Of heb jezelf een creatief idee waarmee jij jezelf wilt inzetten voor bewoners op één van onze locaties?

Jouw inbreng

Je bepaalt zelf je beschikbaarheid. Elke seconde die je voor Neos in wilt zetten is waardevol. Als vrijwilliger wacht je een dankbare taak om de leefbaarheid van onze cliënten net iets aangenamer te maken. Als Vrijwilliger Huishoudelijke taken neem je onze hulpverleners praktische zaken uit handen waardoor ze meer tijd hebben om de cliënten in de opvang te begeleiden.

Jouw kwaliteiten

• Je bent iemand die van mensen houdt en hebt goede sociale vaardigheden
  • Je bent positief ingesteld, je kunt een goede sfeer creëren
  • Je hebt inlevingsvermogen en respect voor de leefwijze en situatie van de cliënten
  • Je bent niet afwachtend maar neemt juist initiatief
  • Je staat stevig in je schoenen en kunt goed jouw grenzen aangeven en ook de grenzen van anderen zien
  • Je hebt affiniteit met onze doelgroep

Waar kun je op rekenen

• Reiskosten vergoeding
  • Begeleiding
  • Kerstpakket
  • Verzekerd onder werktijd
  • Cursussen om jezelf te ontwikkelen en te helpen in de omgang met de doelgroep

Ja, ik heb interesse om mezelf in te zetten als vrijwilliger!

Ben je benieuwd wat je voor iemand kan betekenen en of je misschien wel iemands wereld kan veranderen? Neem dan contact op met mij op! Dan kijken we samen of jij iemand kan helpen door te doen wat jij leuk vindt!

Je kunt reageren door de button "solliciteer nu" aan te klikken. Graag aangeven voor welke vrijwilligersfunctie je in aanmerking wilt komen.

Vragen? Neem op maandag of donderdag telefonisch contact op met Sahida Seerden, tel.:06-10236636 of stuur een e-mail naar sseerden@neos.nl.

• Een Verklaring Omtrent het Gedrag is noodzakelijk voor deze functie (deze kosten kun je declareren)